יחידות הוראה

  • כללי

  • מערכת שעות




    מערכת שעות ג' 1 האלופה !



     

    ראשון

    שני

    שלישי

    רביעי

    חמישי

    שישי

    1

    חשבון

    חפצי

    אנגלית
     שולי

    הנדסה
     חפצי

    עברית

    נורית

    חשבון

    חפצי

    עברית

    נורית

    2

    חינוך גופני
    מעיין

     

    עברית

    נורית

    מדעים
     טליה

    עברית

    נורית

     

    חשבון

    חפצי

    עברית

    נורית

    3

    עברית

    נורית

    חשבון

    חפצי

    משחקי מדע / ג'אגלינג

    איילה/גל

     

    מדעים
     טליה

    עברית

    נורית

     

    תורה
     חפצי

    4

    אנגלית
    שולי

     

    חשבון
     חפצי

    משחקי מדע / ג'אגלינג

    איילה/גל

    חינוך גופני
    מעיין

     

    עברית

    נורית

    מפתח הל"ב

    חפצי

     

    5

    הנדסה

    חפצי

    מולדת
    חפצי

     

    מדעים
     טליה

    אמנות
     שלומית

    העשרה מתמטית

    חפצי

    רוחב - גינה לימודית

     

    6

    מורשת
    חפצי



     

    כישורי חיים

    חפצי

     

    תורה
     חפצי

    אמנות
     שלומית

     

    אנגלית

    שולי

     


































                            *) תנ"ך מלא, מילון, מקראת "מילה טובה" יהיו בכיתה.
                            *) מחברות כישורי חיים ומפתח הלב, מגבונים וטישו יהיו בכיתה.






    • מדעים

      תלמידים יקרים, בימים אלו אנו לומדים על איברי הצמח ותפקידיהם.
      מצ"ב תקציר הנלמד בכיתה:

      צורכי קיום של צמחים


      סיפורו של שתיל


       צָרְכִּי הַקִּיּוּם שֶׁל צְמַחִים

       

      כְּמוֹ לָאָדָם וּכְמוֹ לְכָל הַיְּצוּרִים הַחַיִּים הָאֲחֵרִים,  גַּם לִצְמַחִים דְּרוּשִׁים צָרְכִּי קִיּוּם כְּדֵי לִגְדֹּל וּלְהִתְפַּתֵּחַ.  מָהֵם צָרְכִּי הַקִּיּוּם שֶׁל הַצְּמַחִים,  וְכֵיצַד הֵם קוֹלְטִים אוֹתָם מִן הַסְּבִיבָה?

      "צָרְכִּי הַקִּיּוּם שֶׁל צְמַחִים"

      הַצְּמַחִים זְקוּקִים לַמַּיִם,  לַחֹומָרִים הַמְּצוּיִים בְּקַרְקַע,  לְאוֹר,  לָאֲוִויר וּלְטֶמְפֶּרָטוּרָה מַתְאִימָה כְּדֵי 

      לְהִתְקַייֵּם וּלְהִתְפַּתֵּחַ.  אֵלֶּה צָרְכִּי הַקִּיּוּם שֶׁל הַצְּמַחִים.

      הצמח זקוק למים כדי להתקיים : הַצֶּמַח קוֹלֵט מִן הַקַּרְקַע אֶת הַמַּיִם הַדְּרוּשִׁים לוֹ בְּאֶמְצָעוּת הַשֹּׁורָשִׁים.  בְּקַרְקַע מְצוּיִים גַּם חֹומָרִים שׁוֹנִים שֶׁהַצֶּמַח זָקוּק לָהֶם כְּדֵי לַחַיּוֹת וּלְהִתְפַּתֵּחַ. הַשֹּׁורָשִׁים קוֹלְטִים אֶת הַחֹומָרִים יַחַד עִם הַמַּיִם.  מֵהַשֹּׁורָשִׁים הַמַּיִם וְהַחֹומָרִים עוֹבְרִים בְּצִינּוֹרוֹת הוֹבָלָה אֶל כָּל חֶלְקֵי הַצֶּמַח.

      הַצֶּמַח זָקוּק לְאוֹר: הַצֶּמַח קוֹלֵט אֶת הָאוֹר בָּאֵיבָרִים הַיְּרֻוקִּים - בְּעִקָּר בֶּעָלִים אַךְ גַּם בַּגִּבְעוֹלִים הַיְּרֻוקִּים.  בְּעֶזְרַת הָאוֹר הַצְּמַחִים מְיַצְּרִים אַתְּ חָומְרִי הַמָּזוֹן הַדְּרוּשִׁים לְקִיּוּמָם.  חֹומְרֵי הַמָּזוֹן עוֹבְרִים בְּצִינּוֹרוֹת הוֹבָלָה אֶל כָּל חֶלְקֵי הַצֶּמַח.

      הַצֶּמַח זָקוּק לַאֲווִיר: מִן הָאֲווִיר הַצֶּמַח קוֹלֵט חֹומָרִים נוֹסָפִים הַדְּרוּשִׁים לְקִיּוּמוֹ.  הַצֶּמַח קוֹלֵט אֶת הָאֲווִיר בְּכָל הָאֵיבָרִים:  הֶעָלִים קוֹלְטִים אֲוִיר,  הַגִּבְעוֹלִים קוֹלְטִים אֲוִיר וְגַם הַשֹּׁורָשִׁים הַנִּמְצָאִים בְּקַרְקַע קוֹלְטִים אֲוִיר.

      הַצֶּמַח זָקוּק גַּם לְטֶמְפֶּרָטוּרָה מַתְאִימָה.

      שאלות :

       

           1. מָה מְשֻׁתָּף לְכָל הַמִּלִּים המודגשות בִּשְׁתֵּי הַשּׁוּרוֹת הָרִאשׁוֹנוֹת שֶׁל קֶטַע הַמֵּידָע?

      ________________________________________


           2. קָרְאוּ אֶת אַרְבַּעַת הַמִּשְׁפָּטִים הַמֻּודְגָּשִׁים בְּקֶטַע הַמֵּידָע וְהַעְתִּיקוּ אוֹתָם.

      _______________________________________________________

      _______________________________________________________

      _______________________________________________________

      ________________________________________________________

       

          3.  עַל פִּי הַמִּשְׁפָּטִים,  מָהֵם צָרְכִּי הַקִּיּוּם שֶׁל הַצֶּמַח?

      ___________________________________

       

        4. בְּעֶזְרַת אֵילוּ אֵיבָרִים קוֹלֵט הַצֶּמַח אֶת צָרְכִּי הַקִּיּוּם? 

       

      מַלְּאוּ אֶת הַטַּבְלָה:

       

      צָרְכִּי קִיּוּם        

      אֵיבָרִי הַצֶּמַח

       

      אֲוִיר

       

       

      מַיִם

       

       

      חֹומָרִים

       

       

      אוֹר

       

       

       

      5.      מָה הֵם צִינּוֹרוֹת הַהוֹבָלָה שֶׁל הַצֶּמַח? וּמָה תַּפְקִידָם?

      ____________________________________


       

       

       

       

       

      מִלּוֹן:

      צָרְכִּי קִיּוּם:  כָּל מָה שֶׁיְּצוּר חַי זָקוּק לוֹ כְּדֵי לְחַיּוֹת ( מַיִם,  אֲוִיר,  מָזוֹן,  וְעוֹד).

       

      עֲבוֹדָה נְעִימָה!

      פעילות העשרה: 

      אתר "רמת הנדיב"

       


      • יצחק רבין

        יצחק רבין ז"ל


        יצחק רבין ז"ל

        שאלו את הוריכם - איפה הם היו בזמן הרצח ומה הרגישו כשמעו על הרצח ומהן המילים שעולות להם כשהם שומעים את השם "יצחק רבין"...
        היכנסו למסמך המשותף "זוכרים את יצחק רבין"  ומלאו את הטבלה.

        שיעור 1:
        בואו נכתוב יחד מתוך הידע האישי שלנו פרטים ועובדות על יצחק רבין.

        קראו את המידע על יצחק רבין וסמנו בו במדגישים את התפקידים שמילא (בצבע אחד) ואירועים חשובים בחייו (בצבע אחר).

        סרטון על יצחק רבין - בריינפופ (יש להיכנס עם סיסמא שהמורה תיתן לכם)

        בעזרת המידע שאספנו ממקורות שונים, השלימו את תעודת הזהות לרבין.

        שיעור 2:
         - (קטע קצר - פתיחה)
        לפי הסרטון: מי הם אוזו ומוזו? מה טיב היחסים בניהם?

        מה לדעתכם יקרה בהמשך?

        הקשיבו לסיפור - (המורה מקריאה את הסיפור)

        שאלות לדיון:

        1. מדוע פרץ הריב לדעתכם?
        2. האם יש צד צודק?
        3. מי היה צריך לוותר למי, האח הצעיר לאח הבוגר? או האח הבוגר לאח הצעיר?
        4. באיזה דרך הייתם מציעים לפתור את הבעיה?
        5. האם קרה לכם מקרה דומה עם חבר?
        6. האם אתם רבים לפעמים עם אח/אחות שלכם על נושא קטנטן והויכוח הולך וגדל?
        7. כיצד התמודדתם עם המקרה?
        8. האם אפשר להתווכח בלי לריב ולהכות?
        9. האם כדאי לריב עם חבר כל כך טוב או עם אח, מדוע?

        כיצד מתקשר סיפור זה ליצחק רבין?

        כתבו סיסמאות לתקשורת טובה, ליחסים טובים, לחיים בשלום...
        את הסיסמאות כתבו על "חולצה".
        את החולצות נתלה בכיתה.


        • תורה

          • אנגלית

            • תרגול שטף קריאה

              להורים ולתלמידים שלום,

              הנכם מוזמנים להיכנס לאתר "שטף קריאה" מבית מטח. האתר מציע טקסטים ברמת קריאות קלה ומאפשר מדידה של זמן הקריאה. הפעילויות באתר תורמות לפיתוח קריאה שוטפת ומהירה.

              שימו לב! טקסטים אחדים פתוחים לשימוש בפני אורחים. אם תרצו ליהנות ממגוון הטקסטים והפעילויות שמציע האתר, תוכלו להרשם ברישום קצר ופשוט. הרישום אינו כרוך בתשלוםבהצלחה ובהנאה.

               

              לכניסה לאתר- שטף קריאה

              • תרגול מיומנויות עברית וחשבון להנאתכם.

                תלמידים והורים יקרים,
                לפניכם קישורים למגוון אתרים, באמצעותם תוכלו לתרגל את המיומנויות הנלמדות בעברית וחשבון השנה.


                *) "מחדדים" - אתר ובו מגוון פעילויות פתוחות לתרגול קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא וחשבון.

                https://www.mehadedim.co.il/

                *) "תרגולון" - אתר ובו מגוון תרגילים לתלמידים בחשבון.

                http://www.tirgulon.co.il/class-C.htm